Inceperea procedurii de lansare a unui site poate fi descurajanta pentru multi.

Din acest motiv va voi explica procedura in mai multe etape, pentru a inlatura aceasta teama .

Urmariti acest ghid si veti fi pe drumul bun al succesului online .

  1. Gasiti o firma de webdesign de incredere. Sa zici ca faci webdesign e usor, problema este ca produsul final sa si fie utilizabil. Faceti-va temele dinainte si veti economisi banii aruncati pe testele webdesignerilor neprofesionisti in incercarile lor de a furniza un site. Altfel veti da 50 de lei pe un site neprofesional si de multe ori inutilizabil pe care nu il gaseste nimeni pe Google, Yahoo, etc. De aceea este imperativ ca firma care se ocupa sa fie una profesionista, altfel veti da banii o data la incepatori iar dupa 1 luna de la lansare,  veti mai plati inca o data firma profesionista pentru refacerea site-ului de la zero.
  2. Gasiti un nume pentru domeniul dumneavoastra. De preferat numele firmei dumneavoastra; Nu incercati sa introduceti toate cuvintele cheie in numele site-ului, tineti cont ca uneori va trebui sa il comunicati la telefon – un site cu un nume lung de genul www.produsesiserviciidefurnizareblabla.ro, nu numai ca va fi greu de comunicat clientilor, dar va fi si greu de retinut de acestia.
  3. Inregistrati-va numele domeniului si gazduirea in nume propriu, pe firma dumneavoastra nu pe numele firmei de webdesign. E posibil sa nu va mai intelegeti cu ei anul urmator si sa va oblige sa platiti sume mult mai mari pentru folosinta domeniului. E destul de greu sa recuperati dreptul de proprietate asupra unui domeniu inregistrat in numele altei firme, chiar daca dumneavoastra l-ati platit initial.
  4. Cautati o firma de hosting buna cu servere decente, nu va uitati la cea mai ieftina gazduire, e posibil ca acea firma ieftina sa aiba probleme cu echipamentele lor, cauzand site-ul dumneavoastra sa “pice” din cand in cand, in momentele cu trafic intens. Sau se mai poate intampla si sa va treziti fara fisierele de la site.  Daca ati urmat corect pasii de la punctul 1, firma de webdesign va face ea recomandarile sau chiar gazduirea propriu zisa.
  5. Setati conturi de mail personalizate cu numele domeniului cumparat. Pentru multi potentiali clienti trimiterea unei oferte de pe o adresa de email gratuita deja nu mai inspira incredere.
  6. Design logo – Lucrati cu firma dumneavoastra de webdesign pentru aceasta. Daca nu aveti unul sau nu sunteti multumit de cel existent, faceti acest lucru inainte de procesul de desenare al site-ului.
  7. Identificati mesajul care il veti transmite clientilor. Acesta este cel mai important motiv pentru care faceti un site. Face-ti-l simplu si usor de inteles, astfel clientii il vor percepe imediat.
  8. Identificati cuvinte cheie pentru site-ul dumneavoastra. Incepeti de pe acum acest proces si ii veti ajuta pe designerii site-ului sa va creeze o structura  corecta si un template exact.
  9. Scrieti textul cat mai relevant pentru afacerea dumneavoastra. Incercati sa va ganditi cum ar cauta clientii dumneavoastra produsele care le vindeti. Un text relevant, la obiect si bine scris reprezinta mai mult de procesul de creatie al site-ului. Web designerii pot face cel mult recomandari, ei nu stiu ce vindeti dumneavoastra.
  10. Colaborati cu firma de webdesign in ceea ce priveste continutul paginii principale, pregatiti o prezentare coerenta si la obiect. Vizitatorii obisnuiti scaneaza continutul paginii si daca in maximum 5- 7 secunde nu au gasit ce doresc vor trece la alt site. Acelasi lucru este valabil si pentru design.
  11. Designul trebuie sa fie unul curat si odihnitor – un site negru cu scris galben pe el, va face clientii sa fuga instantaneu de pe el fara sa se mai oboseasca sa citeasca ceva de acolo.
  12. Testati site-ul dupa ce a fost creat pentru a verifica eventualele erori,chiar si erori gramaticale. Nimic nu e mai neplacut decat un site cu linkuri care duc nicaieri sau cu greseli gramaticale.
  13. Chiar si dupa lansare cautati sa adaugati continut nou pe site, motoarele de cautare penalizeaza site-urile care nu isi actualizeaza cel putin o data la 6 luni continutul de pe site.
  14. Cautati sa va faceti publicitate pe site, atat online cat si offline. Pe partea de online cautati sa obtineti linkuri de la alte site-uri catre site-ul dumneavoastra. Daca este posibil cautati sa va faceti reclama si in presa scrisa.

Acestia sunt pasii de urmat in procesul de creatie al unui site. Daca ii urmati corect sunteti pe calea cea buna.